Content marketing - Pisanie to jedno, a SEO - drugie

Udostępnij:

 

content marketing

 

Napisałeś tekst, który może zainteresować twoich klientów? To dopiero pierwszy krok na drodze do pełnego sukcesu.

Kolejnym będzie praca polegająca na jego optymalizacji do wymogów największej wyszukiwarki na świecie - Google.

Ustalamy tematykę danego artykułu - przykład - chcemy napisać coś o content marketingu

W oparciu o tematykę ustalamy główne słowo kluczowe lub frazę, która odpowiada tematyce budowanego artykułu, szukamy też synonimów zgodnych z logiką Google - w tym przypadku główne słowo kluczowe to content marketing.

Można posiłkować się narzędziem udostępnionym przez Google - Google Adwords Keyword Planner - lub po prostu wpisać frazę content marketing w wyszukiwarce (tak jak widać na screenie poniżej).

content marketing

i sprawdzić na dole strony z wynikami wyszukiwarki, jakie frazy podpowiada Google.

 content marketing

Słów, które podpowiada wyszukiwarka, można używać w tekście wymiennie z frazą główną. Jeżeli natomiast zabraknie nam fraz, klikając w dowolną propozycję Google’a, przejdziemy do kolejnej porcji podpowiedzi.

content marketing

Pamiętaj, fraz, które podsuwa Google, powinno się użyć, wpisując je jako tagi przy publikowaniu tekstu w CMS-ie bloga i sklepu.

Budujemy tekst, który zawiera niezbędne słowo kluczowe

Warto zwrócić uwagę na:

a) tytuł - dobrze jest, gdy fraza lub słowo kluczowe znajduje się w tytule, a idealnie, gdy to od niej się on zaczyna. W naszym przykładowym artykule słowo główne kluczowe znajduje się w tytule: Content marketing? Bardzo chętnie, poproszę!  Tytuł jest oznaczony jako nagłówek H1 - powinno być to zapewnione przez CMS sklepu i bloga,

b) tekst musi zawierać śródtytuły oznaczone na stronie H2 i powinny one zawierać frazy główne lub synonimy tych fraz. W naszym przypadku tekst posiada kilka śródtytułów:

  • Content marketing - stawiaj na jakość,
  • Content marketing - nowe nośniki treści,
  • Content marketing i branding emocjonalny,

c) oznaczmy w tekście boldem - pogrubiamy lub kursywą frazy, które chcielibyśmy, by Google wziął pod uwagę.

content marketing

Poprzez oznaczenia H1, H2, bold i kursywę nadajemy wagę określonym frazom i informujemy Google, co jest istotne w tym tekście.

Optymalna wielkość artykułu z frazą - content marketing

Dobry tekst powinien mieć minimum 3000 znaków, być wyczerpujący lub nawiązywać do kolejnego, który będzie uzupełnieniem tego artykułu. Krótkie teksty mogą być wręcz szkodliwe, gdyż wejście na stronę i wyjście po krótkim czasie określane jest przez Google jako złe odrzucenie strony, a sam artykuł jako mało wartościowy.

Pamiętaj: Dobry CMS to druga połowa sukcesu!

 

Udostępnij: