Blog - czy to, co piszesz rozwiązuje czyjeś problemy?

Udostępnij:

blog

Założyłeś bloga do swojego sklepu internetowego. Regularnie dodajesz tam teksty. Piszesz lub zlecasz tworzenie artykułów copywriterowi. Czekasz na zalew klientów i... nic. Cisza. Spokój. Towar zalega na półkach. Jak zatem powinien wyglądać atrakcyjny blog?

Co robić?

Warto wiedzieć, że kilka dodanych artykułów na blogu to zaledwie początek. Pracuj regularnie, aż będzie ich kilkadziesiąt i więcej. Jednak już dziś zastanów się, o czym chcesz pisać. Piszesz o ciekawostkach branżowych? Poruszasz tematykę związaną z asortymentem sklepu? To fantastycznie! Tylko czy to wystarczy?

Co klient będzie z tego miał?

Nikt nie zna twoich klientów tak dobrze, jak ty sam. Dlatego zanim napiszesz sto lub więcej merytorycznych artykułów, zastanów się jaką korzyść odniesie z tego czytelnik.

Czy po przeczytaniu takiego tekstu pomyśli No tak, faktycznie, warto zapamiętać.? Jeśli tak, to dobrze, ale to za mało, żeby sprzedać. Jak to się mówi: wleciało jednym uchem, wyleci drugim.

Po przeczytaniu tekstu na twoim blogu czytelnik powinien zakrzyknąć w myślach Wow! To takie proste! Wystarczy, że kupię… (tu powinien w roli głównej wystąpić produkt twojego sklepu), a problem będę miał z głowy!.

Oczywiście okrzyk entuzjazmu ze strony klienta to sytuacja idealna. Nie zawsze tak będzie, ale zawsze twój tekst powinien pomóc.

Rozwiązuj problemy klientów!

Zadaniem artykułu na blogu jest rozwiązać problem, jaki ma klient! Najlepiej, żeby tym rozwiązaniem okazał się produkt ze sklepu, do którego link umieszczasz pod tekstem na blogu.

Przykłady rozwiązań

  • Sprzedajesz zabawki ekologiczne? Opisz rodzaj farb użytych do pomalowania klocków. Podaj ich skład, napisz, że to polski produkt. Żadne dziecko, które weźmie taki klocek do buzi, nie zatruje się, ani nie dostanie wysypki. Obawy matki o bezpieczeństwo pociechy zostają rozwiane.
  • Oferujesz artykuły sanitarne? Napisz, jak wymienić syfon pod zlewem kuchennym. Dodaj do tekstu zdjęcia dokładnie pokazujące, jak należy to zrobić. Możesz pokusić się o nagranie filmiku pokazującego, jak to zrobić (to nie takie trudne, wystarczy zwykła komórka). Odbiorca otrzymuje jasne instrukcje, jak pozbyć się problemu z cieknącą rurą.
  • Sprzedajesz artykuły budowlane? Pokaż na blogu, jak zagruntować ściany. Napisz, w jaki sposób łatać dziury po gwoździach za pomocą dostępnej w twoim sklepie szpachli. Klient dostaje wsparcie i pomoc w remoncie mieszkania.
  • Posiadasz sklep z odzieżą damską? Opisz, jak najlepiej ubrać się na imprezę u koleżanki, a jak na imprezę firmową. Zaproponuj kilka zgrabnych kreacji skompletowanych z pojedynczych sztuk ubrań sklepu. Pomożesz tym samym paniom, które nie wiedzą, co i jak na siebie włożyć.  

Ludzie mają problemy

Ludzie zwykle mają problemy. Klienci twojego sklepu również. Pomóż im rozwiązać je chociaż w części, a zdobędziesz ich wdzięczność i lojalność. Zwiększysz sprzedaż i rozwiniesz swój biznes.

Udostępnij: