Daj się odnaleźć - kierunkowskazy w internecie

Udostępnij:

klient sklepu internetowego

 

Czy warzywniak niedaleko ruchliwej ulicy ma szansę zarabiać? A mały sklep obuwniczy w zaułku galerii handlowej? Może kiosk za rogiem także da zarobek właścicielowi?

Oczywiście - warunek jest jeden - muszą wiedzieć o nim KLIENCI!

Podobnie jest w internecie - w związku z dużą konkurencją zwłaszcza tam trzeba się solidnie natrudzić, żeby znaleźć klienta. I podobnie jak w sklepie obuwniczym czy warzywniaku, tak i tutaj zamiast inwestować pieniądze, warto skupić się na promocji własnego e-sklepu i zarabianiu. Bo zamiast kupować najdroższe regały na towar, czy nie lepiej pieniądze przeznaczyć na reklamę, która pozwoli przyprowadzić do sklepu klienta z portfelem pełnym pieniędzy?

Gdzie jest najwięcej klientów?

W przypadku sklepu internetowego jest to o tyle prostsze, że niemal każdy swoje poszukiwania w internecie zaczyna od wyszukiwarki - nie może więc zabraknąć tam także twojego sklepu. Dlatego wybierając oprogramowanie dla swojego e-sklepu, należy dopilnować, żeby było ono wsparciem, a nie utrudnieniem.

Miej oczy szeroko otwarte!

Wyszukiwarka to bez wątpienia ważne miejsce pozyskania klientów, ale czy jedyne? Odpowiedź brzmi - nie. Potencjalnego klienta znaleźć można za każdym rogiem i wystarczy tylko być tam, gdzie on żeby zarobić. Dlatego też liczne fora tematyczne, skupiające potencjalnych zainteresowanych ofertą twojego sklepu, to dobre miejsce wybicia się i zaprezentowania wyjątkowości swojego towaru. Blogi czy serwisy tematyczne to miejsca, w które może trafić także zainteresowany właśnie twoimi produktami. Innym miejscem są choćby porównywarki czy platformy aukcyjne - obecność na takich stronach może okazać się  gwarancją dobrych zarobków i sukcesu.

Konkurencja nie śpi

Oczywiście, w świecie online konkurencja jest ogromna i wyprzedzić rywali to nie lada sztuka. Nie jesteś jednak na straconej pozycji. Czasem właśnie to oni są przydatnym kierunkowskazem działań i dzięki nim wiesz, w jakie działania warto zainwestować czas i pieniądze, aby  twój e-sklep był oblegany przez klientów.

Decydując się na własny e-biznes, pamiętaj, że jest to miejsce, które przede wszystkim ma zarabiać, a bez klientów nie będzie to możliwe. Pozwól i pomóż im się znaleźć, a sukces będzie na wyciągnięcie ręki.

Udostępnij: