Dlaczego 95% sklepów zamyka się w pierwszym roku istnienia

Udostępnij:

sklep internetowy

 

Z pewnością masz piękny  sklep. Grafika strony internetowej sklepu kosztowała mnóstwo pieniędzy. Na pełen pakiet funkcji i udogodnień sugerowanych przez webmastera poszło drugie tyle. Pozostaje czekać na klientów...

 

Wygląd i funkcje nie zbudują sprzedaży

I jak ci idzie? Nie będzie wielkim zdziwieniem, jeśli powiem, że mimo dopracowanej grafiki sklepu klientów masz jak na lekarstwo?

Nic dziwnego. Oczywiście, strona sklepu powinna raczej przyciągać wzrok niż odstraszać, ale to nie jest najważniejsze!

Czy zdajesz sobie sprawę, że 95% sklepów pada w pierwszym roku istnienia?

Dlaczego? Bo nie ma klientów!

Klient jest najważniejszy

W sklepie to klient jest najważniejszy. Nie ty, nie ładny wygląd strony www, nie dodatkowe funkcji (których wykorzystasz w praktyce może z 10%), tylko klient. Żeby przetrwać i rozwijać swój biznes, musisz pozyskiwać klientów! Bez tego dołączysz do tych, którzy zwinęli swój interes, zanim zaczął on na dobre prosperować.

Jak to zrobić?

Zamiast wydawać kasę na wodotryski poprawiające estetykę i możliwości sklepu (to studnia bez dna), przeznacz je na marketing! Wydaj je w konkretnym celu: pozyskania klienta i sprzedaży swoich produktów!

Marketing, czyli co?

Masz wiele możliwości dotarcia do potencjalnego klienta:

Buduj wartościowe treści, czyli takie które będą odpowiadały na potrzeby i oczekiwania klientów. Załóż bloga na swoim sklepie i regularnie dodawaj do niego treści przydatne

Załóż bloga na swoim sklepie i regularnie dodawaj do niego treści przydatne dla klientów.

Wzmacniaj artykuły na blogu i poszczególne kategorie oraz produkty poprzez pozyskiwanie linków zewnętrznych.

Reklamuj się na forach internetowych

Znajdź fora internetowe związane tematycznie z asortymentem sklepu i pisz o swoich produktach.

Kampanie e-mailingowe

Załóż newsletter na swoim sklepie i zwiększaj listę osób, które się na niego zapiszą. Tak tworzona lista adresów mailowych pozwoli na informowanie klientów o nowościach sprzedażowych i promocjach.

Aktywność w mediach społecznościowych

Załóż konto na Facebooku lub innych portalach społecznościowych. Bądź tam aktywny! Umieszczaj linki do artykułów na blogu oraz poszczególnych produktów. Od czasu do czasu dodawaj ciekawostki branżowe.

Płatna reklama w Google (AdWords)

Zleć lub zaplanuj i wykonaj sam płatną reklamę w wyszukiwarce Google. Szczegółowe informacje znajdziesz w artykule - Remarketing AdWords - o czym musisz wiedzieć?

Wyjdź poza Internet

Twoi klienci poza przesiadywaniem przed monitorem komputera robią różne inne rzeczy.

Zastanów się, jak do nich dotrzeć!

Może w twoim mieście odbywają się targi, spotkania lub kiermasze tematycznie, odpowiadające asortymentowi sklepu? Bądź tam ze swoim towarem albo ulotkami z adresem strony sklepu. Nikt nie powiedział, że poza Internetem nie możesz sprzedawać swoich usług i zdobywać tam klientów.

Pamiętaj zawsze, że KLIENT JEST NAJWAŻNIEJSZY! Wszelkie twoje działania muszą dążyć do pozyskiwania klientów i utrzymania ich przy sobie.

Udostępnij: