E-mail żyje, co więcej - sprzedaje!

Udostępnij:

 

e-mail w sklepie internetowym

 

E-mail marketing jest jednym z najczęściej wykorzystywanych narzędzi do promocji sklepów internetowych. To stosunkowo prosta metoda, a potrafi podnieść wskaźniki sprzedaży. Zakładając sklep na platformie Pasejo dostajesz do dyspozycji integrację z programem FreshMail, który służy właśnie do mailingu z klientami.

Jak prowadzić e-mail marketing, aby był skuteczny? Jakich błędów nie popełniać? Istnieje kilka głównych zasad jakimi należy się kierować, aby tworzyć właściwą komunikację.

Stwórz właściwą listę odbiorców

Musisz zastosować kategoryzację w listach odbiorców i dopasować odpowiednie treści. Inną wiadomość wyślesz nowym lub potencjalnym klientom, a inną do Twoich stałych użytkowników. W miarę możliwości powinieneś personalizować informacje. Na rynku jest wiele programów, które potrafią automatycznie dopasować treść wiadomości do odbiorcy, dzięki monitorowaniu jego ruchów na stronie oraz historii zakupów.

Zadbaj o dobry tytuł wiadomości

Kolejną ważną rzeczą w rozsyłaniu maili jest właściwe wypełnienie pól nadawcy i tytułu wiadomości. Do najskuteczniejszych praktyk należy wpisywanie w okienko nadawcy imienia, nazwiska i nazwy firmy. Tytuł natomiast powinien być chwytliwy, krótki i zaintrygować adresata, tak aby chciał przejść do dalszej części wiadomości.

Zwróć uwagę na treść maila

Standardowa wiadomość składa się z nagłówka, logotypu, komunikatu marketingowego, przycisków “kup teraz”, “zobacz więcej”, “sprawdź”, czyli call to action oraz stopki z informacjami. Buduj swoje maile według tego właśnie schematu.

Stwórz różne wersje wiadomości

Pamiętaj, również, że przez aplikacje blokujące odbiorcy mogą nie widzieć materiałów graficznych. Są one również mało przejrzyste na urządzeniach mobilnych. Dlatego powinieneś stworzyć kilka wersji jednej wiadomości dostosowanych do różnych programów pocztowych, a przed samą wysyłką sprawdzić czy wszystko wygląda tak jak sobie zaplanowałeś.

Wymyśl chwytliwe hasła

Przygotuj kilka intrygujących komunikatów marketingowych, które umieścisz w nagłówkach maili. Muszą być chwytliwe i od razu przykuwać uwagę odbiorcy. Jeśli wymyślisz kilka wersji takich komunikatów Twoje maile będą różnorodne i nie będą nudzić adresatów zawsze tym samym początkiem.

Uważaj na to, aby Twoje wiadomości nie wpadły do Spamu

Aby tego uniknąć, poddawaj swoje maile spam-testom. Jeśli natomiast Twój system do e-mail marketingu nie posiada takiej opcji to staraj się unikać kilku błędów, które uruchamiają programy antyspamowe. Nie używaj w treści dużych liter, wykrzykników ani niewidocznego tekstu. Staraj się nie łączyć plików JPG z treścią oraz nie wstawiać elementów javascript i flash.

Dbaj o częstotliwość maili

Nie ograniczaj swojego e-mail marketingu jedynie to akcji promocyjnych albo okresów spadku sprzedaży. Jednak pamiętaj też, aby nie zasypywać odbiorców kilkoma mailami dziennie. Wysyłaj swoje wiadomości regularnie i poza ofertami sprzedażowymi umieszczaj w nich również informacje przydatne klientom.

Uważaj na błędne linki

Sprawdzaj poprawność linków, które zamieszczasz. Czy rzeczywiście przenoszą do właściwych stron oraz czy działają poprawnie.

Pamiętaj aby zmierzyć efektywność swojego e-mail marketingu

Wiele programów mailowych udostępnia dane pomiaru wejść w wiadomość oraz klikalność linków w nich zawartych. Zwracaj uwagę na te wyniki, analizuj swoje działania i staraj się poprawiać swoją efektywność.  

Udostępnij: