Musisz coś dać, żeby coś dostać - blog sklepu internetowego

Udostępnij:

blog

Pisać każdy może, chociaż niektórzy robią to lepiej, a niektórzy niestety gorzej.

Obecnie każdy może pisać - na Facebooku, Twitterze, komentując artykuły innych, na takiej czy innej stronie internetowej. Rzecz w tym, że pisanie do przysłowiowej szuflady to zupełnie co innego niż pisanie na bloga sklepu internetowego.

 

Po co pisać na blogu?

Blog postawiony na stronie sklepu internetowego ma sprzedawać. Dlatego pisanie bez określenia celu i odbiorcy nie jest dobrym rozwiązaniem. Prowadzisz firmę i musisz zarabiać, więc nie stać cię na marnowanie czasu.

Dla kogo piszesz?

Skoro masz firmę, to wiesz, kto jest twoim klientem. Jeśli nie, to wyobraź go sobie tak dobrze, jak tylko potrafisz. Jaką jest osobą, co robi, czym się zajmuje, czy to kobieta czy mężczyzna, w jakim jest wieku. Na pewno uda ci się znaleźć przynajmniej kilka cech typowych właśnie dla swoich klientów.

A teraz napisz tekst (albo zleć to komuś). Pisz, mając przed oczami człowieka, dla którego to robisz. Pamiętaj, że artykuł powinien kogoś takiego zaciekawić. W innym wypadku dlaczego miałby tracić czas na jego czytanie?

Dlaczego ktoś to przeczyta?

Twój artykuł musi zawierać informacje w jakiś sposób  przydatne dla klienta.

Każdy ma jakieś problemy. Wskaż klientowi rozwiązania przynajmniej tych związanych z oferowanymi w sklepie artykułami. Zdobędziesz jego wdzięczność i zwrócisz uwagę na swój sklep - w ten sposób znacznie zwiększasz prawdopodobieństwo zrobienia zakupów właśnie u ciebie.

Przykłady tematów artykułów

Prowadzisz sklep ze zdrową żywnością? Opisz sprzedawany produkt! Jakie działania zdrowotne ma prawdziwa gorzka czekolada, ile zawiera w sobie magnezu? Jakie korzyści odniesie klient, kupując właśnie taką czekoladę, a nie wyroby czekoladopodobne z hipermarketu?

Sprzedajesz artykuły dekoracyjne dla domu? Opisz najnowsze trendy w aranżacji wnętrz! Napisz tekst o oświetleniu dla każdego pokoju - do pracy lampka na biurko, żyrandol do gościnnego, lampka do sypialni.

Oferujesz w swoim sklepie ciuchy? Nie od dziś wiadomo, że najlepszymi odbiorczyniami ubrań są kobiety. Opisz, jak dobrać ładny komplet z dostępnych w sklepie poszczególnych części. W zależności od pory roku przedstaw najnowsze trendy w modzie. Pokaż (najlepiej na zdjęciach), jak się ubierać wiosną, latem, jesienią oraz zimą.

Twój sklep sprzedaje armaturę sanitarną? Opisz, jak wymienić baterię w łazience. Nagraj filmik z instrukcją, jak to zrobić, i umieść na blogu. Podaj metody uszczelniania rur. Napisz, co robić, kiedy syfon w łazience rozleci się ze starości i zalejesz sąsiada z dołu.

Jak znaleźć tematy na artykuły?

Każda branża posiada swoje typowe problemy. Podaj metody ich rozwiązywania. Prowadzisz własny biznes, ale nikt nie zwolnił cię z myślenia - wręcz przeciwnie! Musisz główkować znacznie więcej niż przeciętny Kowalski.

Pamiętaj, że piszesz dla osoby, która ma kupić produkt w twoim sklepie. Żeby coś dostać, najpierw trzeba dać. Daj swojemu klientowi wiedzę, radę, powiedz mu, co powinien zrobić. Niech dzięki twoim radom dobrze wygląda, poczuje się lepiej, poprawi się jego samopoczucie, zmieni wygląd swojego otoczenia, naprawi coś, jego sytuacja ulegnie poprawie.

Każdy artykuł musi być użyteczny dla klienta. Najlepiej, żeby to twoje produkty mogły okazać się rozwiązaniem problemu. Pozytywne wrażenia, które klient ma po przeczytaniu tekstu blogowego, zostaną przeniesienie na sprzedaż produktów.

 

Udostępnij: