Pozycjonowanie e-sklepu - ważna rola meta danych!

Udostępnij:

Pozycjonowanie e-sklepu a meta dane

 

Meta tytuł, opis i fraza kluczowa mogą pomóc Ci w zdobyciu lepszej pozycji w wyszukiwarce Google. Jednak każdy z tych znaczników musi być dosłownie wyliczony i stworzony dla jednego, konkretnego produktu lub artykułu. Każdy opis i tytuł musi być unikalny i zawierać frazę kluczową dla danej strony/podstrony.

Fraza kluczowa

Fraza kluczowa to podstawa każdej optymalizacji - zarówno tekstu jak i produktu. Keyword (fraza kluczowa) powinna odpowiednio często  występować w tekście lub opisie oraz wszystkich znacznikach meta (meta title i description) w nieodmienionej (podstawowej) formie.

Przykład

Pozycjonowanie e-sklepu a metadane 

 

W przypadku tego artykułu frazą kluczową jest promocja firmy, która zarówno w opisie jak i tytule strony znajduje się w nieodmienionej formie. Niepoprawnym byłoby sformułowanie  promocji firmy. Jeśli jest to możliwe warto zamieścić frazę na początku meta tytułu - dzięki temu pozycjonowanie strony/e-sklepu będzie skuteczniejsze.

Stwórz dobre znaczniki meta

Meta tytuł

Meta tytuł to nic innego jak tytuł strony wyświetlany w wynikach wyszukiwania Google i po najechaniu na zakładkę strony (przykłady na poniższych screenach). Jest chyba najważniejszym elementem w optymalizacji, a następnie pozycjonowaniu strony. Meta tytuł powinien składać się z maksymalnie 70 znaków. W standardowym podglądzie stron jest on “ucięty” - dopiero po najechaniu kursorem na zakładkę pojawia się cały tytuł. 

 

Pozycjonowanie e-sklepu - akademia Pasejo 

Jest on widoczny również w wynikach wyszukiwania Google.

 Pozycjonowanie e-sklepu - title i description

 

Meta opis

Jest to krótki opis strony lub artykułu, który ma za zadanie zachęcać internautę do kliknięcia. W meta opisie można wyróżnić jego dwa najważniejsze elementy, tj.:

  • ilość znaków - ostatnio Google zwiększył liczbę znaków do 300 (ze spacjami)

  • musi zawierać frazę kluczową (keyword) w nieodmienionej formie

Warto również zawrzeć w nim hasło zachęcające użytkownika do podjęcia działania np. Sprawdź ofertę , Przeczytaj artykuł czy Dowiedz się więcej.

Przykład - fraza kluczowa (keyword) występuje w nieodmienionej formie

 Pozycjonowanie e-sklepu - meta tytuł i opis

 

Odpowiednie wypełnienie tych trzech pól ma zdecydowany wpływ na lepsze pozycjonowanie e-sklepu lub strony. Wykorzystaj możliwość bezpłatnej optymalizacji i zdobądź jak najlepszą pozycję w świecie Google.

 

 

 

Udostępnij: