Utrwalaj kontakt z klientem i twórz ciekawe maile - nie spamuj!

Udostępnij:

e-mail marketing

Tuż przed otwarciem poczty strach! Znasz to uczucie, ciekawe, skąd?

Nikt  nie lubi spamu. Ale czy na pewno w tym gąszczu maili nie ma nic naprawdę ważnego?

Założę się, że zanim wszystko usuniesz, pobieżnie, ale sprawdzisz, czy aby na pewno nie stracisz nic ważnego.

Co zrobi klient?

Klient postąpi podobnie, zwłaszcza jeżeli niedawno dokonał rejestracji, złożył zamówienie online lub czeka na inne ważne informacje. On wręcz liczy na wiadomość, a jej brak wywoła rozczarowanie. Postaw się na jego miejscu - czy w tej sytuacji wykorzystanie maila do kontaktu z klientami to wyłącznie coś złego?

A co to daje?

E-mail marketing to narzędzie umożliwiające kontakt z klientem, zwłaszcza jeżeli po dokonaniu przez niego zakupu jedyne, czym dysonujesz to jego adres e-mail. Jeśli to wierny i lojalny klient pamiętający o tobie, to żaden kłopot. Ale gdy nim nie jest? Jak możesz nakłonić go do powrotu? Co zrobić, żeby nie zapomniał i znów przyszedł na zakupy?

Właśnie do tego przydatny  jest kontakt, np. w formie e-mail marketingu.

Jak to zrobić efektywnie?

Jak w partii szachów, każde niemal działanie trzeba przeanalizować. Tak samo jest w przypadku komunikacji  z klientem. Jeden zły ruch - szach-mat i po sprawie.

Dlatego, zanim zaspamujesz klienta zupełnie zbytecznymi dla niego komunikatami, przemyśl to dokładnie. Czy informację o promocji na gogle narciarskie ucieszy go w środku lata? A kolejna promocja na golarkę elektryczną, jeżeli to kobieta? Czym innym bowiem jest mail z potwierdzeniem rejestracji lub z informacją o pojawieniu się produktu, na który czeka klient, a czym innym kolejna nietrafiona promocja.

Spraw, by tęsknił

Zaniechanie kontaktu z klientem to duży błąd i może sporo kosztować. Jednak jak go zainteresować? To trudne pytanie, na które nie ma jednej odpowiedzi. Nie oznacza to jednak, że nie należy jej szukać. Bez wątpienia trzeba dać mu coś wartościowego, a najlepiej, żeby było to to, czego w danej chwili potrzebuje.

Nie odstraszaj

Odpowiedni moment trafienia do klienta  to przepis na  powodzenie. Dlatego czas i częstotliwość komunikowania się z nim odgrywają tak ważną rolę. Nawet najpotrzebniejsze informacje otrzymywane zbyt często mogą bowiem dać poczucie przesytu i napastliwości.

Kontakt z klientem sklepu internetowego to standardowe działanie i formalność, ale też okazja, której nie warto zmarnować. Przemyślana taktyka komunikacji, a nie pochopne działania to szansa dla Ciebie. Wykorzystaj ją.

Czy płeć w e-mail marketingu ma znaczenie? Sprawdź w artykule - Płeć w e-mail marketingu - newsletter dla kobiet i mężczyzn

Udostępnij: