Visual w e-sklepie - co powinna zawierać strona produktowa w e-sklepie?

Udostępnij:

 

Strona produktowa w sklepie internetowym 

 

Strona produktowa, czyli co? Są to wszystkie informacje o produkcie, które powinieneś przekazać klientowi, jeśli chcesz go sprzedać.  Na stronę produktową może składać się kilkadziesiąt elementów, dlatego my przedstawiamy te najważniejsze, dzięki którym wyczerpująco odpowiesz na pytania klientów i zachęcisz ich do zakupu.

Strona produktowa - elementy:

Może i oczywiste, ale nazwa jest potrzebna  

Duża, wyraźna i odróżniająca się od reszty tekstu na stronie - oczywiste? Nie do końca. Często nazwy produktów są zbyt ogólne i mało widoczne. Warto wyodrębnić ją na stronie, ale przede wszystkim ważne jest, żeby zawierała coś więcej niż np. szara bluza. Dodaj do tego jeszcze jakieś słowa, charakteryzujące ten produkt np. szara bluza z odczepianym kapturem. Numer katalogowy produktu jest równie ważny, Dzięki niemu klient może szybciej wyszukać produkt w Twoim sklepie, co ma zdecydowany wpływ na podjęcie decyzji zakupowej.

Cena najważniejsza!

Jak wiemy cena ma znaczenie i często to ona decyduje o zakupie. Dlatego tak ważne jest, żeby była widoczna. Szczególnie warto ją zaznaczyć w przypadku promocji - warto pokazać cenę bazową (pierwotną) produktu, a następnie mile zaskoczyć świetną, nową ceną po rabacie. Czy działa? Raczej niewiele osób, przechodzi obojętnie obok promocji!

Jedno dobre zdjęcie mówi więcej niż tysiąc słów

Kupujemy oczami! Czasem wystarczy jedno dobre zdjęcie, które powie wszystko (no prawie) o Twoim produkcie. Dlatego na stronie produktowej warto zamieścić zdjęcia dobrej jakości. Klient nie może dotknąć ani przymierzyć tego produktu, zatem przedstaw go najlepiej jak potrafisz!

Opis też sprzedaje

Musi być konkretnie i bez mocnych słów, czyli odpadają stwierdzenia: ponadczasowy,  rewelacyjny, unikalny lub nawet unikatowy. Nie mówią nic, a tylko zniechęcają klienta do dalszego przeglądania oferty. Pisz konkrety - wymiary, rodzaj materiału produktu oraz jego pozostałe cechy warte podkreślenia np. w przypadku płaszcza, że jest przeciwdeszczowy lub torby, która jest w stanie unieść do 40 kilogramów. Takie konkretne informacje przyciągają uwagę klientów.

Opinie, recenzje, komentarze - udowodnij swoją jakość

Udowodnij swoja jakość i zamieść na stronie produktowej opinie i komentarze innych klientów, którzy kupili dany produkt. Nie ma nic lepszego niż rekomendacja od zadowolonych użytkowników. Sami często zanim zdecydujemy się na zakup, najpierw szukamy w internecie opinii tych, którzy już skorzystali z oferty.

Produkty powiązane - zaproponuj coś więcej!

Zawsze proponuj produkty powiązane. Przykładowo, jeśli klient wybrał ekspres do kawy, wtedy zaproponuj mu również dobrej jakości kawę lub niezbędne narzędzia do do jego czyszczenia. Podanie na tacy gotowych (wybranych) produktów może sprawić, że klient “wrzuci” coś jeszcze do wirtualnego koszyka.

Dobra strona produktowa to większy zysk. Opowiedz o swoich produktach w wyczerpujący sposób. Podanie wszystkich informacji o produkcie sprawi, że klienci nie będą szukali go u konkurencji i szybciej zdecydują się na zakup w Twoim sklepie.

 

Udostępnij: