Wchodzisz w e-biznes? Łam stereotypy!

Udostępnij:

e-biznes -


Platforma czy sklep dedykowany?

Jeżeli masz już pomysł na swój e-biznes, przychodzi czas na decyzje. Jaki sklep - dedykowany czy na platformie? Jeśli platforma, to jaka? Jakie funkcje sklepu są niezbędne, a na jakie przyjdzie jeszcze czas?

Twój sklep internetowy musi być ładny i rozpoznawalny, posiadać masę funkcji, istne Porsche z pośród sklepów. Po prostu odjazd - stereotyp.

Niestety - muszę Cię rozczarować!

Jaki by nie był doskonały Twój sklep, nic nie sprzedasz, jeśli nie będziesz miał ruchu - w internecie to on liczy się najbardziej.

Sytuację tę można porównać z doskonale wyposażonym sklepem, usytuowanym na głównej arterii handlowej miasta. Właściciel wyposażył go w najlepsze towary, udekorował wystawę, zapomniał jednak o najważniejszym - nie otworzył klientom drzwi.

Najważniejszymi funkcjami z technicznej strony są te, które umożliwiają zwiększenie ruchu w twoim sklepie. Nie ściągają jednak przypadkowych przechodniów, ale klientów, którzy są na etapie podjęcia decyzji zakupu twoich artykułów.

Ważne jest przede wszystkim to:

  • czy twórcy zapewnili możliwość optymalizacji stron sklepu pod wyszukiwarki (SEO),
  • czy sklep posiada integracje z porównywarkami cen,
  • czy sklep posiada integracje z podstawowymi platformami aukcyjnymi takimi  jak Allegro i e-bay,
  • czy jest powiązany z blogiem, gdzie będziesz prowadził content marketing,
  • czy technologia, w której napisany jest sklep, wspierana jest przez najważniejszego gracza, jakim jest Google - wpływa to na szybkość otwierania strony,
  • czy posiada integracje z popularnymi serwisami społecznościowymi takimi jak Facebook, Pinterest czy Instagram.

W biznesie najważniejszy jest klient - musisz być tam, gdzie on.

Sklep musi być ponadto odporny na zwiększony ruch klientów, czyli - stać na wydajnym serwerze.

Z pewnością problem dotyczy największych graczy, ale z pewnością nie Ciebie.

Okazuje się, że ze wszystkich sklepów działających na rynku krajowym:

  • około 30% to młode firmy których życiorys nie przekroczył 12 miesięcy,
  • około 40% nie obsługuje więcej niż 100 zamówień miesięcznie,
  • ponad 60% sklepów to mikroprzedsiębiorstwa.

Jak duży ruch w pierwszych latach istnienia mogą generować takie sklepy? Żaden, a chociażby nawet, to wydajność przykładowej chmury Amazon, na której postawiona jest platforma pasejo.pl, jest tak wielka, a możliwości skalowania (przydziału mocy) tak rozbudowana, że problem stał się anachronizmem.

Pamiętaj: W biznesie najważniejszy jest klient - wydawaj kasę na marketing a nie na funkcje, których i tak nie użyjesz!

Udostępnij: