Kupujemy oczami a zdjęcia produktów sprzedają!

Udostępnij:

Zdjęcia produktów w sklepie internetowym

 

Jeśli prowadzisz sklep internetowy powinieneś wiedzieć, że Twoi klienci kupują oczami. To zdjęcia głównie sprzedają Twoje produkty. Minęły już czasy małych nieczytelnych fotografii, na których niewiele widać. Teraz klient potrzebuje obejrzeć produkt z każdej strony, zobaczyć jego wszystkie elementy tak, jakby mógł go dotknąć. Dobre zdjęcia produktów w Twoim sklepie internetowym pomogą Ci wyprzedzić konkurencję.

Jak robić dobre zdjęcia produktów?

Każdy przedmiot jaki fotografujesz do sklepu internetowego powinien być przedstawiony z różnej perspektywy. Musisz pokazać jego wnętrze oraz istotne szczegóły. Zdjęcia produktów powinny być też jak najbardziej realistyczne. Co jeszcze możesz zrobić aby Twoje produkty prezentowały się lepiej od innych?

Zadbaj o dobry sprzęt

Do profesjonalnych fotografii potrzebujesz profesjonalnych narzędzi. Zainwestuj w dobry aparat, oświetlenie oraz odpowiednie, najlepiej jednolite tło. Przyda Ci się również program graficzny do obróbki zdjęć pod kątem standardów w e-commerce.

Ustaw produkt w samym środku zdjęcia

Nie rób niepotrzebnego bałaganu wokół fotografowanego przedmiotu. Ustaw go w centralnym punkcie i zadbaj, aby żaden element tła go nie zasłaniał. Dobrze jest skupić się na jednym przedmiocie i pokazać go z kilku perspektyw.

Używaj jednolitego tła

Kiedy fotografujesz produkty umieść je na jednolitym, estetycznym tle. W ten sposób będą najlepiej wyeksponowane. Jeśli Twój aparat nie posiada funkcji stabilizacji obrazu, warto zainwestować w statyw.

Rób zdjęcia testowe

Na początku zrób kilka zdjęć testowych i przyjrzyj im się dokładnie. Pomogą Ci one wyeliminować ewentualne błędy w oświetleniu, ustawieniu produktu czy też nasyceniu kolorów.

Przedstaw funkcje swojego produktu

Sfotografuj produkt z każdej strony, a jeśli to możliwe, pokaż na zdjęciu przykład jego użycia. W ten sposób klient będzie mógł zobaczyć kilka jego funkcji.

Dostosuj swoje zdjęcia

Ostatnim etapem robienia zdjęć produktów jest ich obróbka. W programie graficznym możesz zmienić praktycznie wszystko. Pamiętaj, że najważniejsze jest, aby dopasować rozmiar zdjęcia do wymogów strony. Zdjęcie wtedy zachowa swój format, rozdzielczość, a także nie będzie rozmazane.

Dowiedz się, na czym polega pozycjonowanie produktu i jak to prawidłowo robić! Sprawdź - Na czym polega pozycjonowanie produktu? - przydatne informacje

Udostępnij: