Dobry CMS to połowa sukcesu

Udostępnij:

 

cms - zarządzanie treścią

Jeżeli udało Ci się stworzyć ciekawy tekst  dla potencjalnych klientów, zoptymalizowałeś go bez zarzutu. Wiedz, że to jeszcze nie koniec pracy w cyklu publikacyjnym.

Najważniejszą decyzją był lub jest w tej chwili wybór platformy e-commerce, która zapewni dobry pod względem SEO sklep i zintegrowanego z nim bloga, posiadającego rozbudowany CMS.

A co to jest CMS - ktoś zapyta?

Według Wikipedii CMS to:

System zarządzania treścią (ang. Content Management System, CMS) – oprogramowanie pozwalające na łatwe utworzenie serwisu WWW oraz jego późniejszą aktualizację i rozbudowę przez redakcyjny personel nietechniczny.

Kształtowanie treści i sposobu ich prezentacji w serwisie internetowym zarządzanym przez CMS odbywa się za pomocą prostych w obsłudze interfejsów użytkownika, zazwyczaj w postaci stron WWW zawierających rozbudowane formularze i moduły.”

Minimum, którego potrzebujesz w CMS

Na rynku jest mnóstwo różnego rodzaju platform e-commerce, posiadających mniej lub bardziej rozbudowane systemy zarządzania treścią - CMS. Rzadko jednak można spotkać zaprojektowane tak, by zapewnić użytkownikowi zoptymalizowanie publikowanego tekstu pod Google. Większość rozwiązań w ogóle nie bierze takich problemów pod uwagę, a właściciel sklepu, by zoptymalizować sklep lub teksty na blogu, musi ingerować w html, zlecając to programistom.

Platforma pasejo.pl posiada jeden z najlepiej zaprojektowanych w tym celu systemów CMS,  integrujący bloga ze stronami produktów promowanych przy jego pomocy.

Jak optymalizować tekst w CMS i dlaczego

Tytuł publikacji powinien zawierać frazę kluczową i być nie dłuższy niż 255 znaków, najlepiej jednak, jeśli jest nieco krótszy.

cms

CMS powinien posiadać możliwość dodania krótkiego opisu. Jest to zajawka artykułu na stronie głównej i stronach kategorii. Unika się w ten sposób szkodliwego zjawiska, jakim jest duplicate content.

Adres URL artykułu powinien być zbudowany w sposób nastepujący nazwaserwisu.pl/adres-czyli-tytuł-artykułu i zawierać frazę kluczową.

Kolejnym elementem, którą powinien posiadać CMS, jest sekcja tekstów dla Google.

cms

 

  • Tytuł - jest to alternatywny tytuł artykułu, który możemy zaproponować wyszukiwarce, oraz meta opis, który wyszukiwarka przedstawia w wynikach wyszukiwania. Nie powinien on być dłuższy niż 154 znaki.
  • Meta opis natomiast możemy wykorzystać jako swoiste call to action dla użytkownika.

 

Równie ważne jest użycie odpowiednich tagów. Możemy dokonać tego w kolejnej sekcji.

cms

Jest wiele poglądów, dotyczących ilości tagów - jedni głoszą, że im więcej, tym lepiej, inni że należy wpisywać ograniczoną ilość. Jak jest naprawdę, wie tylko Google.

Ostatnią sekcją, jaką powinien posiadać dobry CMS, jest możliwość dodawania obrazków oraz nadawania im atrybutów alt i tytułów.

 

cms

Jeżeli udało ci się opublikować tekst w sposób opisany powyżej, pozostaje ci wzmocnienie tekstu przez budowanie jego siły na zewnętrznych serwisach.

Więcej dowiesz się, czytając artykuł: Link building tanim sposobem na siłę swojego sklepu.

 

Udostępnij: