Dobry opis produktu może zastąpić sprzedawcę

Udostępnij:

 

Opis produktu - co powinien zawierać?

 

Co oznacza stwierdzenie - skuteczny sklep internetowy? Brzmi dosyć ogólnie i nie posiada jednej przyjętej definicji. Jednak można przyjąć, że nazywając sklep internetowy skutecznym, najczęściej mamy na myśli to, że po prostu sprzedaje. Na wysoką sprzedaż składa się wiele elementów e-sklepu. Między innymi opis produktu, który musi być po prostu DOBRY. I znowu - co to w praktyce oznacza? Poniżej opisujemy najważniejsze elementy DOBREGO opisu produktu w sklepie internetowym, który może zastąpić sprzedawcę!

Dobry opis produktu, czyli jaki?

Konkurencja wśród sklepów internetowych rośnie. Wszyscy walczą ceną. Zatem jak przekonać klientów, że nasz produkt jest lepszy, mimo że podobny artykuł u konkurencji jest tańszy lub w tej samej cenie?

Wystarczy stworzyć dobry opis produktu, czyli :

  1. Pisać dla wybranych

Każdy jest inny! Nikt z nas nie lubi być traktowany jak masa. Tak samo jest w przypadku budowania ofert dla konkretnych klientów lub grup klientów. Inaczej będziemy mówili do rodziców, którzy dbają o bezpieczeństwo swoich dzieci, a inaczej do mężczyzn, których pasją są nowe technologie i branża motoryzacyjna. Na przykład dla kobiety, która kupuje szampon do włosów, ważne będzie to czy nie zawiera parabenów i składników SLS, natomiast mężczyznę będzie interesowało, czy jest to produkt 2w1 i może posłużyć także jako żel do ciała.

  1. Nie używaj mocnych słów

Każdy uważa, że jego produkt jest najlepszy, a oferta najkorzystniejsza na rynku. Nadużywanie lub w ogóle częste używanie takich przymiotników sprawia, że klient czuje się nieustannie zasypywany niepowtarzalną okazją. Tego rodzaju komunikatów jest mnóstwo, dlatego najlepiej ich nie używać lub jeśli już naprawdę musisz się pochwalić to udowodnij, że Twoja oferta jest jedyna w swoim rodzaju. Same słowa to za mało!

  1. Konkrety potrzebne na już!

Wiele rzeczy jest ładnych i unikatowych. Ale czy to są konkretne informacje o produkcie? Dobry opis produktu to taki, który podaje jego cechy a nie wychwala  pod niebiosa. Zamiast w nieskończoność opisywać produkt słowami: wyjątkowy, niepowtarzalny i ponadczasowy, warto wypunktować jego cechy i korzyści jakie z nich wynikają. To jest dużo bardziej przekonujące!

  1. Zastąp sprzedawcę

Kupujemy oczami - może i jest to stwierdzenie potoczne, ale jakie prawdziwe. W e-sklepie nie ma możliwości fizycznego kontaktu ani ze sprzedawcą ani z towarem. W niektórych sklepach jest możliwość kontaktu ze sprzedającym przez live chat, to jednak w większości jest on czynny tylko w dzień. A co jeśli robimy zakupy w nocy? Wtedy warto umieścić w opisie produktu wszelkie dodatkowe informacje, które będą pełniły funkcję doradcy klienta ze sklepu stacjonarnego, np.: na jakie okazje będzie pasowała wybrana sukienka lub buty. Zaproponuj także inne produkty, które będą uzupełnieniem całej stylizacji, tzw. artykuły podobne.

  1.  Opinie innych użytkowników

Zachęcaj do zakupu opiniami innych użytkowników! Tym warto się pochwalić. Daj klientom dowód swojej jakości. Często to właśnie zdanie tych co już kupili produkt decyduje o zakupach tych, którzy wciąż się wahają. Opinie zadowolonych klientów to najlepsza rekomendacja dla Twojej firmy.

  1.  Opis dostosowany pod kątem SEO

Unikalne opisy produktów dostosowane pod SEO to podstawa w ich pozycjonowaniu. Nasycenie opisu słowami kluczowymi, nadanie nagłówka H1 dla jego nazwy i opisanie szczegółów dotyczących produktu za pomocą fraz z "długiego ogona" (long tail).

Szczegółowe informacje odnośnie poprawnego budowania opisów produktów w e-sklepie znajdziesz w artykule - Opis produktu - jak prawidłowo go wykonać
 

Dobry opis produktu może zastąpić sprzedawcę ze stacjonarnego sklepu. Wystarczy poświęcić trochę czasu na jego dopracowanie, a jest duża szansa, że inwestycja ta się zwróci!

Udostępnij: